Prosmart 2025

Prosmarts 2025-version 

Nu lanserar vi Prosmarts 2025-version. Den innehar en del förbättringar som förändrar hur vissa vyer ser ut och var du hittar vissa av funktionerna.

Förändrade moduler

De större förändringar som du som användare av Prosmart webb kommer att stöta på direkt är följande:

 

Startsidan är förändrad
Dashboardfunktionen på startsidan har ett nytt utseende.
För dig som sedan tidigare jobbar med processer innebär det att du behöver placera ut de processer du vill ska synas i din startvy tillsammans med andra statistikvyer du önskar se där.

Kund- och leverantörskort har nytt utseende och flöde
Korten för kund och leverantör är omdesignade och omstrukturerade vilket innebär att mycket av informationen nu återfinns i en och samma vy istället för i flera.

Tillverkningsorder och kalkyl
Du som arbetar i tillverkningsorder- och kalkylmodulerna kommer att mötas av en förbättring av dessa.  Dessa moduler följer nu samma upplägg som order, inköp, fakturering och offert (som lanserades i 2024-versionen).

 

Kontakta supporten

Vår support bemannas med personalen som utvecklar och utbildar våra kunder i Prosmart. Genom att vi alla gemensamt delar på ansvaret av supporten får våra kunder en mycket tillgänglig och kompetent support som hjälper till direkt. Behöver du hjälp? Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort. Du kan också ringa oss på 0380-60 00 60.

    v

    Rensa cacheminnet

    Har du problem med Prosmart i samband med lanseringen kan det bero på att din webbläsare lagrat data från den nu utgångna Prosmart-versionen. Du stöter då troligtvis på ett felmeddelande som säger ”Server error”.

    Har detta hänt dig behöver du rensa cacheminnet i din webbläsare. Det gör du på lite olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. Vi har samlat instruktioner från de vanligaste här nedan.

    Snabbkommando

    Använder du exempelvis Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Opera kan du i regel rensa ditt cacheminne med hjälp av kortkommandot Ctrl+Shift+Delete (PC) eller Cmd+Shift+Delete (Mac).

    Håll in alla tre tangenter samtidigt och följ instruktionerna som dyker upp. Fungerar inte detta kan du följa stegen för respektive webbläsare nedan:

    Google Chrome: 

    • Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
    • Välj ”Inställningar” och sedan ”Integritet och säkerhet”.
    • Klicka på ”Rensa webbinformation” under avsnittet ”Rensa webbinformation”.
    • Markera alternativet ”Cachade bilder och filer” och välj tidsintervallet.
    • Klicka på ”Rensa data”.

    Mozilla Firefox: 

    • Klicka på de tre horisontella linjerna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
    • Välj ”Inställningar” och sedan ”Integritet och säkerhet”.
    • Scrolla ner till avsnittet ”Cookies och webbplatsdata” och klicka på ”Rensa data”.
    • Markera alternativet ”Cachat webbinnehåll” och klicka på ”Rensa”.

    Apple Safari: 

    • Klicka på ”Safari” i den övre menyn och välj ”Inställningar”.
    • Gå till fliken ”Integritet” och klicka på ”Hantera webbplatsdata”.
    • Klicka på ”Ta bort allt” och bekräfta.

    Microsoft Edge: 

    • Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
    • Välj ”Inställningar” och sedan ”Sekretess, sökning och tjänster”.
    • Klicka på ”Välj vad du vill rensa” under avsnittet ”Rensa webbinformation”.
    • Markera alternativet ”Cachade bilder och filer” och klicka på ”Rensa nu”.

    Opera: 

    • Klicka på ”Opera” i den övre vänstra hörnet och välj ”Inställningar”.
    • Gå till fliken ”Avancerat” och välj ”Sekretess och säkerhet” i den vänstra panelen.
    • Under avsnittet ”Rensa webbinformation” klickar du på ”Välj vad du vill rensa”.
    • Markera alternativet ”Cachade bilder och filer” och välj det tidsintervall du vill rensa data från.
    • Klicka på ”Rensa data”.

     

    Boka demo