Prosmart 2024

Prosmarts 2024-version 

Nu lanserar vi Prosmarts 2024-version. Den innehar en del förbättringar som förändrar hur vissa vyer ser ut och var du hittar vissa av funktionerna.

Förändrade moduler

Följande moduler har en del förändringar:
Inköp
Offert
Order
Fakturering

I videon nedan går Jeanette igenom vilka förändringar som kommer att möta dig i orderregistreringen vid lanseringen.

Såväl inköp, offert och fakturering har samma logik som order. Därför kan du se filmen nedan och få koll på strukturen även om du sällan jobbar just med orderregistrering.

Video: Förändringar i orderregistreringen
Läser inte din webbläsare in videon? Se den direkt på YouTube genom att klicka på länken nedan:
Testknapp

Kontakta supporten

Vår support bemannas med personalen som utvecklar och utbildar våra kunder i Prosmart. Genom att vi alla gemensamt delar på ansvaret av supporten får våra kunder en mycket tillgänglig och kompetent support som hjälper till direkt. Behöver du hjälp? Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort. Du kan också ringa oss på 0380-60 00 60.

    v

    Rensa cacheminnet

    Har du problem med Prosmart i samband med lanseringen kan det bero på att din webbläsare lagrat data från den nu utgångna Prosmart-versionen. Du stöter då troligtvis på ett felmeddelande som säger ”Server error”.

    Har detta hänt dig behöver du rensa cacheminnet i din webbläsare. Det gör du på lite olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. Vi har samlat instruktioner från de vanligaste här nedan.

    Snabbkommando

    Använder du exempelvis Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Opera kan du i regel rensa ditt cacheminne med hjälp av kortkommandot Ctrl+Shift+Delete (PC) eller Cmd+Shift+Delete (Mac).

    Håll in alla tre tangenter samtidigt och följ instruktionerna som dyker upp. Fungerar inte detta kan du följa stegen för respektive webbläsare nedan:

    Google Chrome: 

    • Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
    • Välj ”Inställningar” och sedan ”Integritet och säkerhet”.
    • Klicka på ”Rensa webbläsardata” under avsnittet ”Rensa webbläsardata”.
    • Markera alternativet ”Cacheminnet” och välj tidsintervallet.
    • Klicka på ”Rensa data”.

    Mozilla Firefox: 

    • Klicka på de tre horisontella linjerna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
    • Välj ”Alternativ” och sedan ”Integritet och säkerhet”.
    • Scrolla ner till avsnittet ”Webbläsardata” och klicka på ”Rensa nu”.
    • Markera alternativet ”Cache” och klicka på ”Rensa nu”.

    Apple Safari: 

    • Klicka på ”Safari” i den övre menyn och välj ”Inställningar för Safari”.
    • Gå till fliken ”Sekretess” och klicka på ”Hantera webbplatsdata”.
    • Klicka på ”Ta bort allt” och bekräfta.

    Microsoft Edge: 

    • Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
    • Välj ”Inställningar” och sedan ”Integritet, sökning och tjänster”.
    • Klicka på ”Välj vad du vill rensa” under avsnittet ”Rensa webbhistorik”.
    • Markera alternativet ”Cacheminnet” och klicka på ”Rensa nu”.

    Opera: 

    • Klicka på ”Opera” i den övre vänstra hörnet och välj ”Inställningar”.
    • Gå till fliken ”Avancerat” och välj ”Sekretess och säkerhet” i den vänstra panelen.
    • Under avsnittet ”Rensa webbläsardata” klickar du på ”Välj vilka data som ska rensas”.
    • Markera alternativet ”Cacheminnet” och välj det tidsintervall du vill rensa data från.
    • Klicka på ”Rensa data”.

    Microsoft Explorer: 

    • Välj ”Internetalternativ” från menyn.
    • Gå till fliken ”Allmänt” om den inte redan är vald.
    • Under ”Surfbloggning” klickar du på ”Radera” för att öppna dialogrutan ”Radera webbhistorik”.
    • Markera alternativet ”Tillfälliga internetfiler och webbplatsfiler”.
    • Klicka på ”Radera” och sedan ”OK” för att bekräfta.

     

    Boka demo