Har du problem med Prosmart i samband med lanseringen kan det bero på att din webbläsare lagrat data från den nu utgångna Prosmart-versionen. Du stöter då troligtvis på ett felmeddelande som säger ”Server error”.
Har detta hänt dig behöver du rensa cacheminnet i din webbläsare. Det gör du på lite olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. Vi har samlat instruktioner från de vanligaste här nedan.
Snabbkommando
Använder du exempelvis Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Opera kan du i regel rensa ditt cacheminne med hjälp av kortkommandot Ctrl+Shift+Delete (PC) eller Cmd+Shift+Delete (Mac).
Håll in alla tre tangenter samtidigt och följ instruktionerna som dyker upp. Fungerar inte detta kan du följa stegen för respektive webbläsare nedan:
Google Chrome:
- Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
- Välj ”Inställningar” och sedan ”Integritet och säkerhet”.
- Klicka på ”Rensa webbläsardata” under avsnittet ”Rensa webbläsardata”.
- Markera alternativet ”Cacheminnet” och välj tidsintervallet.
- Klicka på ”Rensa data”.
Mozilla Firefox:
- Klicka på de tre horisontella linjerna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
- Välj ”Alternativ” och sedan ”Integritet och säkerhet”.
- Scrolla ner till avsnittet ”Webbläsardata” och klicka på ”Rensa nu”.
- Markera alternativet ”Cache” och klicka på ”Rensa nu”.
Apple Safari:
- Klicka på ”Safari” i den övre menyn och välj ”Inställningar för Safari”.
- Gå till fliken ”Sekretess” och klicka på ”Hantera webbplatsdata”.
- Klicka på ”Ta bort allt” och bekräfta.
Microsoft Edge:
- Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
- Välj ”Inställningar” och sedan ”Integritet, sökning och tjänster”.
- Klicka på ”Välj vad du vill rensa” under avsnittet ”Rensa webbhistorik”.
- Markera alternativet ”Cacheminnet” och klicka på ”Rensa nu”.
Opera:
- Klicka på ”Opera” i den övre vänstra hörnet och välj ”Inställningar”.
- Gå till fliken ”Avancerat” och välj ”Sekretess och säkerhet” i den vänstra panelen.
- Under avsnittet ”Rensa webbläsardata” klickar du på ”Välj vilka data som ska rensas”.
- Markera alternativet ”Cacheminnet” och välj det tidsintervall du vill rensa data från.
- Klicka på ”Rensa data”.
Microsoft Explorer:
- Välj ”Internetalternativ” från menyn.
- Gå till fliken ”Allmänt” om den inte redan är vald.
- Under ”Surfbloggning” klickar du på ”Radera” för att öppna dialogrutan ”Radera webbhistorik”.
- Markera alternativet ”Tillfälliga internetfiler och webbplatsfiler”.
- Klicka på ”Radera” och sedan ”OK” för att bekräfta.